برای تماس مستقیم کلیک کنید
راهنمای انتخاب کمد دیواری منزل
menusearch
taknamasazanco.ir

راهنمای انتخاب کمد دیواری منزل

به وب سایت شرکت تک نماسازان خوش آمدید
برای ارائه خدمات دکوراسیون داخلی و سازه های پیش ساخته با بروزترین طرح های دنیا در خدمت شما هستیم

۱۳۹۸/۲/۲۶ پنج شنبه
(4)
(0)

راهنمای انتخاب کمد دیواری منزل

راهنمای انتخاب کمد دیواری منزل

کمد دیواری


در زمان های قدیم پدربزرگ ها و مادربزرگ ها لوازم و لباس های خودشون رو در صندوقچه یا گنجه نگهداری می‌کردند. امروزه صندوقچه های نگهداری لباس و لوازم جای خود را به انواع کمد دیواری با طرح ها و متریال های متنوع داده اند.


از کاربرد های کمد دیواری فضای بیشتر برای نگهداری لباس،لوازمی که استفاده کمتر ازشون می‌شود،پتو و لحاف و تشک و... است.
کمد دیواری ها ثابت هستند و در گوشه ای از اتاق خانه نصب می‌شوند و نسبت به کمدهای معمولی تو دست و پا نیستند و فضای کمتری از خانه را اشغال می‌کنند.


کمد دیواری ها برای خانه هایی با متراژ کوچک یا خانواده هایی که لوازم زیادی در منزل دارند می‌توانند یاری کننده بزرگی باشند.


هنگام سفارش کمد دیواری برای منزل خود علاوه بر طرح و رنگ آن به جنس و کیفیت متریال و ابعاد آن بیشتر توجه کنید، چرا که کمد دیواری از لوازم ضروری خانه است که تغییر و جابه جایی آن نسبت سایر وسایل خانه کمتر اتفاق می‌یفتد و برای سال های طولانی مهمان خانه های ما است.


همچنین کمد دیواری ظرفیت مشخصی برای نگهداری لوازم خانه ما را دارا است پس متناسب با لوازم منزل خود ابعاد کمد دیواری را انتخاب کنید همچنین نوع وسایل از نظر سبکی و سنگینی را برای نگهداری در کمد دیواری مدنظر بگیرید و متناسب با آن از کمد دیواری با اسکلت و متریال مقاوم تری استفاده کنید.

 

 


عمده ترین متریال کمد دیواری


چوب عمده ترین متریال ساخت کمد دیواری ها است. که از میان آن متریال MDF پرکاربردترین متریال برای ساخت کمد دیواری منزل است. البته توجه داشته باشید که MDF های مختلفی در بازار وجود دارد که بستگی به جنس آن از قیمت های متفاوتی برخوردار می‌باشند.
برخی از متریال های چوبی طرح MDF می‌باشند و در ظاهر شبیه MDF شکیل و زیبا و در باطن مقاومت و استحکام MDF را نداشته و به مرور زمان بسیار زودتر دچار فرسودگی و خرابی می‌شوند.


یقینا توجه به جنس کمد دیواری نگرانی های شما را برای مدت طولانی بابت خرابی و تعویض کمد دیواری بر طرف می‌کند.

 

 

 

انواع کمد دیواری


امروزه کمد دیواری ها در انواع کشویی،ریلی،کلاسیک ساخته می‌شوند. حتما در هنگام انتخاب و خرید کمد دیواری به این مسئله توجه کنید و متناسب با فضای خانه خود یکی از انواع کمد دیواری را برگزینید. مثلا اگر از فضای اتاق منزل شما کوچک است بهتر است از کمد دیواری ریلی به جای کمد دیواری درب دار کلاسیک استفاده کنید.

 

 

 

دستگیره های کمد دیواری


دستگیره های کمد دیواری نیز یکی از مواردی است که باید در انتخاب آن توجه کنید. هنگام انتخاب دستگیره کمد دیواری علاوه بر زیبایی آن به استحکام آن نیز توجه کنید که بعد از یک مدت استفاده دستگیره کمد دیواری دچار لق زدن و شل شدن نشود.

 

 

 

امنیت کمد دیواری


همان طور که ابتدا گفتیم کمد دیواری ها اغلب برای برای نگهداری لوازم غیر ضروری، لحاف و تشک و لباس هایمان استفاده می‌شود و محل مناسبی برای نگهداری لوازم گرانبها و قیمتی ما نیست و معمولا برای درب های آن قفل تعبیه نمی‌شود اما اگر تمایل داشتید می‌توانید هنگام سفارش کمد دیواری برای درب های آن درخواست قرار دادن قفل کنید.

 

 

 

آپشن های اضافی کمد دیواری


شما می‌توانید برای کمد دیواری خود سیستم روشنایی،آینه،قفسه بندی و سایر امکاناتی که مدنظر دارید قرار بدهید.

 

 

 

کمد دیواری ریلی


از کمد دیواری های پر طرفدار در بازار کمد دیواری های ریلی می‌باشند چرا که درب های آن به صورت عرضی و افقی باز و بسته شده و نیاز به فضای جلو برای باز شدن درب های آن نیست به همین منظور برای اتاق هایی که فضای کوچکی دارند مناسب است. البته به این نکته توجه کنید که برای داشتن کمد دیواری ریلی باید عرض اتاق شما مناسب باشد که در باز و بسته کردن آن دچار مشکل نشوید.

 

 

 

کمد دیواری کلاسیک

 

از متداول ترین کمد دیواری های موجود در بازار که از گذشته تا کنون در حال استفاده می‌باشند. این کمد دیواری ها مثل سایر انواع کمد دیواری ها علاوه بر ظاهر و طرح زیبا امکان نگهداری لباس ها،لحاف و تشک و رخت خواب ها،انبار کردن وسایل غیر ضروری منزل را به ما می‌دهند.
تنها مشکل اصلی آن این است که برای اتاق هایی با فضای بزرگ تر مناسب می‌باشند. چون درب های آن رو به جلو باز می‌شوند پس باید به اندازه عرض درب های آن فضای خالی و آزاد در جلوی آن موجود باشد.

 

 

 

کمد دیواری کشویی


معمولا کمتر یک کمد دیواری را کاملا کشویی می‌سازند.اغلب کمد دیواری های کلاسیک یا ریلی را با ترکیب کشویی ایجاد می‌کنند.

 

 

 

آشنایی با جنس کمد دیواری ها


بیس و پایه متریال مورد استفاده در کمد دیواری ها از نوع متریال MDF است.
متریال MDF دارای مزایایی نظیر تنوع در روکش،نوع،ضخامت،چگالی و تراکم،براق یا مات بودن،مقاوم در برابر قارچ و حشرات، اتصال راحت، نسبت به نئوپان در برابر رطوبت و خش مقاوم است.


حالا همین متریال MDF به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:
MDF مقاوم در برابر آتش
MDF خام
MDF با روکش PVC
MDF هیگلاس(high Gloss)

 

 

 

کمد دیواری ام دی اف با روکش PVC


بدنه و جنس این این نوع کمد دیواری ها همان ام دی اف با روکش ضد آب PVC است.کمد دیواری با این نوع متریال نسبت به سایر کمد دیواری ها گران تر و در عین حال شکیل و زیبا تر است.

 

 

 

کمد دیواری ام دی اف هیگلاس(high Gloss)


این نوع کمد دیواری نیز از جنس MDF است که روکش های هایگلاس روی آن که اغلب برای کابینت های آشپزخانه استفاده می‌شود ظاهری براق و زیبا را به کمد دیواری و دکوراسیون داخلی منزل شما می‌دهد. البته از معایب از نوع کمد دیواری ضد آب و ضد خش نبودن است.

 

 


در پایان


کمد دیواری ها نقش غیر قابل انکاری در نظم و نگهداری لوازم غیر ضروری منزل دارند و کسی کمتر خانه بدون کمد دیواری را می‌پسندد.
حال که از اهمیت کمد دیواری ها و نکات مهم آن هنگام انتخاب و خرید اگاه شدیم بهتر است قبل از سفارش کمد دیواری تحقیقات بیشتری کرده و از مشاوران دکوراسیون داخلی کمک بگیریم.


شرکت تک نماسازان با برند خونه خاص با داشتن تیم متخصص و متعهد با سابقه طولانی در امر دکوراسیون داخلی در استان بوشهر آماده همکاری با هم وطنان عزیز است.


مجید اردشیری مدیر عامل شرکت تک نماسازان


09171774347

 راهنمای انتخاب کمد دیواری

راهنمای انتخاب کمد دیواری

 راهنمای انتخاب کمد دیواری

راهنمای انتخاب کمد دیواری

 راهنمای انتخاب کمد دیواری

راهنمای انتخاب کمد دیواری

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر