برای تماس مستقیم کلیک کنید
تاثیرات صنایع دستی در دکوراسیون داخلی
menusearch
taknamasazanco.ir

تاثیرات صنایع دستی در دکوراسیون داخلی

به وب سایت شرکت تک نماسازان خوش آمدید
برای ارائه خدمات دکوراسیون داخلی و سازه های پیش ساخته با بروزترین طرح های دنیا در خدمت شما هستیم

۱۳۹۵/۶/۱۳ شنبه
(0)
(0)

تاثیرات صنایع دستی در دکوراسیون داخلی

تاثیرات صنایع دستی در دکوراسیون داخلی

صنایع دستی در واقع محصول مشترک عشق و هنر با تکنیک و صنعتگری هستند.از این رو ظروف،بافته ها و دیگر محصولات صنایع دستی از همتایان ماشینی خود متمایز می‌شوند.صنایع دستی هر نقطه از ایران و یا هر گوشه از جهان پیام آور سنت ها و فرهنگ وطن خود هستند و می‌توانند رنگ و بوی خاص سرزمین خود را به محیطی که در آن قرار می‌گیرندهدیه کنند.

 

 

در بازارهای هر یک از شهرهای کوچک و بزرگ میهن غنی و عزیزمان می‌توان گنجینه های زیبایی از دست ساخته های هم وطنان هنرمندمان را یافت که در بازگشت به خانه هم زینت بخش منزل باشند و هم یادآور خاطرات شیرین سفر.از این تنوع چشمگیر که در صنایع دستی هر منطقه نسبت به منطقه ای دیگر و در مقیاس بزرگتر هر کشور نسبت به کشوری دیگر وجود دارد می‌توانیم برای آذین و روح بخشیدن به خانه هایمان نیز بهره بگیریم.

 

 

در گذشته دستیابی به محصولات و سوغات هر کشوری به واسطه دوری راه ها و نبود امکانات سفر تقریبا ناممکن می‌نمود. اما امروزه در بازارهای هر شهری می‌توان مجموعه متنوعی از صنایع دستی و محصولات سنتی مربوط به شهر ها و حتی کشورهای دیگر را یک جا یافت و در بسیاری از کشورها برای خرید محصولات مربوط به شهری در آن سوی کره زمین حتی نیازی به خروج از منزل نیست و به راحتی می‌توان از طریق اینترنت اشیا و لوازم مورد نیاز را خریداری کرده و در محل تحویل گرفت.

 

 

حال که به واسطه پیشرفت تکنولوژی دنیا اینچنین کوچک شده است ما می‌توانیم از اصول و شیوه های گوناگون زیبایی شناسی که در اقصی نقاط جهان متداول هستند برای زینت بخشیدن به منزلتان سود ببریم.بی آنکه نگران بودجه یا مساحت منزل خود باشید باید بدانید که در بازار وسیع صنایع دستی حتما وسایلی زیبا و در عین حال کاربردی که متناسب با بودجه و فضای منزل شما باشند خواهید یافت.

 

 

بهره گیری از صنایع دستی و محصولات سنتی در دکوراسیون منزل ممکن است تنها به استفاده از چندین کوزه سفالین همدان یا چند مجسمه و ماسک چوبی آفریقایی و یا قراردادن یک پاراوان چینی در گوشه ای از یک اتاق محدود باشد و یا به کلی رنگ آمیزی دیوارها،پوشش کف اتاق و مبلمان را نیز تحت تاثیر قرار دهد و همچنین صنایع دستی مورد استفاده ما ممکن است کوزه ای گلی،فرشی ابریشمی و یا مبلی عتیقه باشد.

 

 

استفاده بجا از محصولات صنایع دستی در منزل به عنوان لوازم


دکوراتیو و یا کاربردی فضای متفاوت و خاص را در منزل شما می‌آفریند اما به کارگیری اشیای گوناگون از مناطق مختلف در کنار هم باید توام با هوشیاری و بر مبنای وجه اشتراکی در میان آنها باشد تا در پایان با منظره ای شلوغ و نابسامان مواجه نشویم.در اینجا منظور از به کارگیری صنایع دستی در دکوراسیون منزل در واقع جایگزین کردن برخی از لوازم ماشین ساز معمولی منزل با صنایع دست ساز است که ارزش هنری برخوردار بوده و از انجا که با ماشین و به صورت انبوه ساخته نشده اند گاه منحصربه فرد و گاهی نیز در تعداد بسیار محدودی ساخته شده و کمتر در منازل به چشم میخورند.

 

 

راه های بسیاری برای استفاده از محصولات صنایع دستی در دکوراسیون منزل وجود دارد.یکی از این راه هاافزودن تزیینات کوچک به هر یک از اتاق های منزل است.به عنوان مثال می‌توانیم چند کوسن آینه دوزی شده هندی را به مبلمان اتاق پذیرایی بیفزاییم،در اتاق خواب از روتختی های قلم کار اصفهان استفاده کنیم و یا گوشه ای از اتاق نشیمن را با یک فرش عشایری که رختخواب های اضافی را نیز در خود جای داده است بیاراییم.همچنین با استفاده از رنگ ها و بافت نیز می‌توان در منزل فضایی سنتی آفرید.

 

هر یک از رنگ ها را می‌توان نشانه و سمبلی از یک تمدن خاص دانست که انتقال دهنده باورهای عمیق یک ملت هستندومثلا رنگ قرمز در چین نشانه قدرت و خوشبختی است اما در هند سمبل عشق و محبت است.از این رو می‌توان برای ایجاد فضای سنتی مربوط به هر یک از فرهنگ ها از رنگ نیز بهره فراوان برد.

 

 

چنانچه به مطالعه درباره صنایع دستی و فضای سنتی در هر شهر و کشور بپردازید پس از مدتی هر یک از رنگ رنگها و یا بافت ها یا بافت های خاص در نظر شما یادآور یک فرهنگ و تمدن خاص خواهند بود.

 

به عنوان مثال رنگ آبی لاجوردی ظروف سفالی همدان و رنگ مسی ظروف مسی قلم زنی شده اصفهان را به یاد شما می‌آورند.کاغذهای ساخته شده از الیافت برنج نماینده ژاپن،ترکیبی از قرمز ها،سرخابی و نارنجی های درخشان یادآور هند هند و سفید و آبی نشانه ای از چینی های طرح دار چین خواهندبود.

 

بهتر است کلیه رنگهای مورد استفاده را با تنالیته های خاکی مانند قهوه ای ،کرم و بژ ترکیب کنید تا به ترکیبات رنگی طبیعی نزدیک شوند.

 

همچنین با استفاده از بافته ها و پارچه های گوناگون از سوزن دوزی ها،پته دوزی ها و گلیم های ظروف گرفته تا سیلک های چینی وکیمونوهای ژاپنی و آینه دوزی های هندی نیز می‌توان دیوارها و مبلمان هر یک از اتاق ها را آذین کرد.

 

در آخر برای حصول نتیجه بهتر هنگام طراحی یک دکورسیون ترجیحا تم خاصی را که به یک محدوده جغرافیایی خاص مربوط می‌شود انتخاب کنید و اشیای زینتی مربوط به ان را در یک اتاق با رنگ و بافت های مرتبط با ان به کار ببرید و بخاطر داشته باشید استفاده از
رنگهای متعدد وطرح های گوناگون بدون هوشیاری و ایجاد هماهنگی در میان آنها موجب آزار چشم می‌شود.

 


منبع:ویستا

 


 

کارهای دکوراسیون داخلی تک نماسازان

نمونه کارهای دکوراسیون داخلی

همکاری با برندها و سازمان های بزرگ کشور در امر دکوراسیون داخلی

تماس با شرکت دکوراسیون داخلی

اینستاگرام شرکت دکوراسیون داخلی تک نماسازان

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر