برای تماس مستقیم کلیک کنید
ایستگاه مکانیزه اتوبوس باید چگونه باشد؟
menusearch
taknamasazanco.ir

ایستگاه مکانیزه اتوبوس باید چگونه باشد؟

به وب سایت شرکت تک نماسازان خوش آمدید
برای ارائه خدمات دکوراسیون داخلی و سازه های پیش ساخته با بروزترین طرح های دنیا در خدمت شما هستیم

۱۳۹۷/۱۱/۱۵ دوشنبه
(5)
(0)

ایستگاه مکانیزه اتوبوس باید چگونه باشد؟

ایستگاه مکانیزه اتوبوس باید چگونه باشد؟

 

امروزه اتوبوس های شهری جز لاینفک حمل و نقل عمومی برای جا به جایی شهروندان در نقاط مختلف یک شهر است.

در کلان شهرهای بزرگی نظیر تهران و شیراز و اصفهان و مشهد و... شهرداری ها و سازمان های مربوطه از دیرباز به فکر سیستم حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی و مشکلات ترافیکی بوده اند و هم اکنون اتوبوس های خط واحد در کوچک ترین شهرهای ایران در حال خدمت رسانی هستند.

 

ایستگاه های اتوبوس در اوایل به صورت فلزی که دارای امکانات نیمکت و یک سایپان پلیتی بود و به مرور زمان و تغییرات آب و هوایی دچار پوسیدگی و زنگ زدگی می‌شدند و باعث زشت شدن مبلمان شهری می‌گشتند.

 

ایستگاه های ابتدایی اتوبوس علاوه بر شکل نازیبا هیچ امکانات رفاهی نظیر کولر،آبسردکن،تلویزیون،صندلی راحت،نقشه،مسیریاب،شماره خط و.. نداشتند و مسافران میهمان که با یک ایستگاه اتوبوس آشنایی نداشتند نمی‌دانستند این ایستگاه مربوطه در کدام ایستگاه های اتوبوس دیگر در شهر توقف می‌کند.

 

امروزه با رشد و تکنولوژی شرایط بهتر شده و میبینیم مردم یک روستا نیز به همت دهیاران و مسئولین خود توانستند از امکانات یک ایستگاه مکانیزه هوشمند برخودار شوند.

 

اگر قصد طراحی و ساخت یک ایستگاه مکانیزه هوشمند اتوبوس رو دارید باید به نکات زیر توجه فرمایید:

 

ابتدا محلی را که برای نصب ایستگاه هوشمند اتوبوس قصد داریم تعیین کنیم باید نزدیک به خانه های مسکونی باشد به گونه ای که با کمترین پیاده روی شهروندان بتوانند به ایستگاه اتوبوس برسند.

 

بدنه ایستگاه مکانیزه اتوبوس باید از جنس کامپوزیت باشد که در برابر باران و شرجی هوا و تغییرات آب و هوایی مقاومت بیشتری داشته باشد.

 

در ایستگاه مکانیزه اتوبوس باید از اسکلت و شاسی مقاوم و آهن کشی قوی و اصولی استفاده کنیم که در برابر فشارها و زلزله مستحکم باشد.

 

ایستگاه مکانیزه اتوبوس باید دارای تهویه هوا و سیستم های گرمایشی و سرمایشی باشد.

 

بهتره برای ایستگاه های مکانیزه اتوبوس از شیشه های دو جداره و درب برقی تمام اتوماتیک استفاده کنیم.

 

ایستگاه مکانیزه اتوبوس باید دارای نورپردازی مناسب که علاوه بر زیبایی بخشیدن به آن موجب دیده شدن توسط مسافران و اتوبوس ها شود.

 

ایستگاه مکانیزه مدرن اتوبوس باید دارای تابلو حروف برجسته چنلیوم که دربرگیرنده نام ایستگاه،شماره ایستگاه و موقعیت جغرافیایی ایستگاه باشد.

 

ایستگاه مکانیزه اتوبوس باید مقصد و ایستگاه بعدی را به مسافران نشان دهد.

 

ایستگاه مکانیزه اتوبوس باید دارای نقشه و نمودارها و خطوط محلی توقف اتوبوس را نشان دهد.

 

ایستگاه مکانیزه اتوبوس باید دارای تلویزیون و رادیو که علاوه سرگرم کردن مسافران اخبار مرتبط با خطوط و ایستگاه های محلی را به اطلاع مسافران برساند.

 

ایستگاه مکانیزه هوشمند اتوبوس باید دارای دوربین مداربسته برای ایجاد حس امنیت در مسافران شود.

 

ایستگاه مکانیزه اتوبوس باید دارای آبسرد کن و کفپوش و دیوارپوش و سقف پوش استاندارد و زیبا باشد.

 

یک نکته ای که هست اینه که بعد از سفارش و ساخت ایستگاه مکانیزه هوشمند اتوبوس باید توجه جدی به داشت و نگهداشت و محافظت از آن که بخشیش برعهده مسافران و بخشی دیگر نیز باید برعهده شرکتی متعهد گذاشت که در صورت مشاهده نقص فنی سریعا اقدام به برطرف کردن مشکل کرد.

 

شرکت تک نماسازان در زمینه سازه های پیش ساخته نظیر کانکس و کیوسک و ایستگاه های مکانیزه هوشمند اتوبوس چندین سال است در استان بوشهر فعالیت می‌کند،آمادگی این را دارد که با شهرداری ها و سایر سازمان ها برای طراحی و ساخت پیچیده ترین طرح ها و ایده های ایستگاه های مکانیزه اتوبوس همکاری کند.

 

امیدواریم بتوانیم خدمتگزار لایقی برای هم وطنان کشورمان باشیم.

 

اردشیری مدیرعامل شرکت تک نماسازان

تلفن تماس:09171774347

 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر